[Csaladtortenet 2] merge-elés a FS-ön

Juhász Piroska jpiroska78 at gmail.com
2019. Már. 6., Sze, 14:07:56 CET

Kedves Tagok!

Régóta nem írtam ide, de már egy ideje tervezem.
Mikor néhány éve regisztráltam a FS-re és elkezdtem építeni a családfámat,
még autodidakta ill. facebook oldalakról elcsent infok alapján, de végül
elég jól sikerült kiismernem az egészet és kiterjedt családfát készítenem.
Komolyan és igazán hálás vagyok a FS-nek, hogy létrehozta ezt a
lehetőséget, hogy on-line lehet kutatni és nagyon praktikus ott vezetni a
családfát, mert bármennyire is sok az elgépelés az indexelésben, de mégis
segít és felajánlja, ha hasonló nevűt talál vagy szerinte megtalált egy
felmenőmet. Viszont ez eddig nem volt, hogy párosítsam, ha valaki ugyanaz,
mint amit már egyszer én is megalkottam, vagy legalábbis szerinte ugyanaz.
Tavaly vezették be talán, de még akkor sem így hívták. Most meg nemrég óta
van ez a merge, de én a hajamat tépem tőle. Pár hete rávettem magam, hogy
én is összehasonlítom és aki ugyanaz, és azokat merge-eljem. Egyik
alkalommal nézem, hogy eltűntek, amiket beírtam, hogy mikor házasodtak
össze és akkor látom, hogy a gyerekeket is eltüntette. Végérvényben egy
ágam komplett felét törölte ezzel. Majd 3 napom ment rá, hogy mindenkit
visszategyek. Annyira mérges voltam....
És, ami miatt írásra adtam a fejem: Az egyik nap végén, mikor már fáradt
voltam, kiadta, hogy van olyan nevű, mint az én egyik felmenőm és van
ugyanolyan nevű lánya. Na mondom, jó, még akkor azt megcsinálom, csak nem
figyeltem, hogy ugyan a város is stimmel, az apa és a lány is, de már a
feleség nem és az ő szüleik sem. Valószínűleg egy másik ág lehetett és
ugyanolyan nevű gyermekek születtek, a lényeg, hogy most ugyanahhoz az
apához, két feleséget rendelt és sipítozik, hogy ott probléma van. Igen,
valóban, mert az másik család... De most hogyan lehet ezt visszacsinálni?
Az FS néha csinál hármasokat, ami jó, de ezzel most jól bevitt a csőbe.
Nagyon bosszantó, hogy többször is sorozatban olyat ajánlott fel, akinek
még a neve sem ugyanaz, de utána meg olyat, aki ugyanaz a név, de tök
máskor élt. Nagyon kellett figyelnem, hogy biztos minden ugyanaz-e és hát
persze egyszer megtörtént a "baj". Nem találok olyat, hogy vissza lehetne
rendezni, pedig szerintem nem én vagyok az egyetlen, aki elrontja. Ráadásul
nem is vagyok egy analfabéta, 21 éve dolgozom számítógéppel.
Mit lehet ilyenkor tenni?
Előre is köszönöm az észrevételeket és elnézést a hosszú levélért.

Pribékné Juhász Piroska