[Csaladtortenet 2] Új tagként három témában kérnék segítséget

Zana János Janos.Zana at yahoo.com
2019. Már. 11., H, 20:36:32 CET

2019.03.11. 15:04 keltezéssel, László Lamper írta:
> 1.      családom adatai korábban feltöltöttem a "The Complete Genealogy
> Reporter" software-be
> a.      lehetséges-e a "The Complete Genealogy Reporter"-ből importálható
> gedcom file-t az Ahnenblatt programba exportálni, azt hogyan fogadja el az
> Ahnenblatt?
Ezt a programot nem ismerem; fizetős, és csak Windows alatt működik.

Általánosságban az a tapasztalatom, hogy az adatbázis lényegét jelentő
adatok (a relációs adatbázis alapvető adatai) mindenképpen másolhatóak
(név, dátum, stb.).

A mellékes adatok (utcanév, tájegység neve, becenév, idegen nyelvű név,
foglalkozás, stb.) vagy megjegyzésbe kerülnek (azaz: nem kereshető és
nem szerkeszthető) , vagy a fogadó program ellenőrizhetetlen módon
eldobja. Bizonytalan az is, hogy mi történik a tévesen megduplázódott
bejegyzésekkel. A fogadó program átszerkeszti az adatbázist, például
újraépíti az indexeket (mutatókat).

Mindezek miatt én adatbevitelre csak egy programot és egy adatbázist
használok, a többit pedig hiányos; nem teljesen megbízhatónak tekintem.
Tehát oda-vissza nem szerkesztgetek, hogy elkerüljem az adatvesztést.
Üdvözlettel  János