[Csaladtortenet 2] egy apró sikertörténet, hogy másokba is lelket öntsek :)

dr. Zana János Janos.Zana at yahoo.com
2019. Már. 19., K, 16:50:15 CET

2019. 03. 19. 15:15 keltezéssel, Balázs Karsai írta:
> Jött egy ötlet - Cinkotát még nem néztem meg! És ott volt 1883-ban a
> házasság! Egyértelműen ott szerepelt, hogy a férj szépanyám özvegye. Tehát
> szépapám, bármennyire is ez volt a valószínűtlenebb lehetőség, 72 éves
> korában újraházasodott egy 55 éves nővel. Gondolom, hogy idős korára
> keresett már olyat, aki ápolni fogja őt.
> (Az már csak mellékes megjegyzés, hogy az új feleség meghalt három évvel
> később, szépapám pedig élt még 15 évet az új házassága után.)
A XIX. században más volt a család szerkezete, mint most. Férfi és nő
egymásrautaltsága gyökeresen megváltozott.
A nőknek munkahelyük nem volt, otthon dolgozták magukat halálra. A
férfiak számára ismeretlen volt eligazodni a házimunka rejtelmeiben.

Hogy is mondja a népdal? "Milyen szégyen nekem pénzért gatyát venni"

Szóval, ne csodálkozz.  Üdv, János