[Csaladtortenet 2] FamilySearch-en belüli keresés

Julia Szent-Gyorgyi jpmiaou at gmail.com
2019. Május. 7., K, 16:03:47 CEST

Kornis Ferenc kérdezte:
> hogyan tudom a magyarországi anyakönyveket közvetlenül, régiónként
> (megyénként, településenként, bp-i kerületenként) elérni?

Mint már Krisztián is írta: sehogy. A mai Magyarországról csak a
polgári anyakönyvekhez van mérföldköves felület, az egyháziakhoz
nincs.

Kerülő megoldásként a katalógust tudom ajánlani
(https://www.familysearch.org/search/catalog/search/). Ha beírod
például, hogy Budapest, és kiválasztod a Pest-Pilis-stb. megyés
változatot, akkor van a felsorolásban egy olyan, hogy "Church records
(55)". Ezt lenyitva felsorolja Budapest templomait, amikből van az
FS-en anyakönyv. Hasonlóan a zsidó gyülekezeteket a "Jewish records
(5)" alatt sorolja. Ha vidékről van szó, akkor a katalógusban a
megyére keresve lesz egy olyan a fenti szürke részben, hogy "Places
within Hungary, NNN"; ezt lenyitva felsorolja a megyéből a
településneveket, amikhez tartozik valami a katalógusban. Ez túlnyomó
többségben valamilyen anyakönyv.

Juli
/\ /\