[Csaladtortenet 2] Keresztelés

Dr. Zana János jzana9941 at gmail.com
2019. Nov. 29., P, 14:58:46 CET

Megpróbáltam a familysearch-ön javítani, vagy betoldani adatokat, és egy
problémába ütköztem. Számtalan esetben, amikor külön rovat van az
anyakönyvben a születés és a keresztelés időpontjára, a keresztelő
időpontjával azonosítják, akire a bejegyzés vonatkozik. Ha például a
tree üzemmódban viszek fel valakit, esetleg két példány jön létre
belőle. Elvileg jogos, hiszen láttam már itt a listán olyan esetet, hogy
azonos nevű házaspárnak azonos nevű gyermeke született néhány nap
eltéréssel. Jogos akkor is, ha az apa és a fia azonos nevet visel. De
azért mégis meg kellene oldanom a dolgot valahogy. Hogy?

A másik kérdésem az, hogy miért van külön rovat a christening és a
baptism számára? (Arról nem is szólva, hogy az általam meglátogatott
dokumentumok 80%-ában nem is volt önálló rovat a születés számára; csak
a keresztelés számára). Példa:

https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:9392-9ZGM-H?personaUrl=%2Fark%3A%2F61903%2F1%3A1%3AVFRC-C5K

Sáfrány Zsigmond szeptember 12-én született, október 5-én volt a
keresztelője, a nyilvántartásokban viszont a keresztelő dátumával
azonosítják. Ja, és az apja Sábeány volt, azt kijavítottam...

 Üdvözlettel  János

--
Kutatott családnevek: Zana, Mauthner, Bractl, Békési, Unghváry, Ungvári, Márki-Zay, Kása