[Csaladtortenet 2] Keresztelés

Julia Szent-Gyorgyi jpmiaou at gmail.com
2019. Nov. 29., P, 17:10:06 CET

> Számtalan esetben, amikor külön rovat van az
> anyakönyvben a születés és a keresztelés időpontjára, a keresztelő
> időpontjával azonosítják, akire a bejegyzés vonatkozik.

Az indexelt kereszteléseknél látszik, hogy két dátum esetében a
keresztelést kellett beírni, nem a születést (ez volt az utasítás),
ami biztos azért volt, mert sok anyakönyvbe csak az egyházi
szentségeket írták be (keresztelés és temetés, nem születés és halál).
Más szemszögből: _keresztelési_ indexet készítettek, nem születésit,
tehát az "esemény" (event) a keresztelés, nem a születés.

> A másik kérdésem az, hogy miért van külön rovat a christening és a
> baptism számára?

Mert angolul vannak olyan szekták (mint például a mormonok) ahol ez
két különböző dolog. Már többször is próbáltam nekik megmagyarázni,
hogy a világ minden más nyelvében (kezdve a latinnal) csak egy szó van
a keresztelésre, de nem jutottam sehova. (Például:
https://getsatisfaction.com/familysearch/topics/why-are-christening-and-baptism-treated-as-totally-different-events-on-family-tree)

Az egészben az a "legjobb", hogy az indexen alapuló automata
profil-hármasokban a keresztelést a Christening rovatba tették, de ha
a Source Linker-t használva akarod a forrást csatolni, akkor ugyanazt
az eseményt az Other - Baptism rovatba hajlandó csak tenni (és a
Christening rovat tartalmát nem mutatja, tehát csak külön fülön vagy
ablakon lehet megnézni, hogy már ott van-e).

Juli
/\ /\