[Csaladtortenet 2] Latin vs magyar

Dr. Zana János jzana9941 at gmail.com
2019. Okt. 6., V, 21:28:09 CEST

Eddig nem szembesültem a kettős nevek problémájával. Most, ahogy
kipróbáltam a RootsMagic-et, látványosan elébem tárul a probléma. A
nevek nyilvánvalóan magyarul hangzottak, az anyakönyvben viszont
latinosított formában. A probléma kettős. Az okirat szerinti formában
írjam-e be a neveket, vagy a valóságos névhasználat szerint?

Magamnak a magyar változat természetes, ám keresni mégiscsak a hivatalos
nevükön kell őket. Ki melyiket tartja követendő példának; főként, ha
bármely családfa szerkesztő programmal kompatibilis akarok lenni?

A mellékelt ábra szerinti személyeket egyesítenem kellene. De melyik név
alatt?

(MyHeritage, Gramps, RootMagic).  Üdv, János

--
Kutatott családnevek: Zana, Mauthner, Bractl, Békési, Unghváry, Ungvári, Márki-Zay, Kása