[Csaladtortenet 2] első világháborús elesett halotti anyakönyve

Lengyel Attiláné lengyel.attilane.eva at gmail.com
2019. Okt. 10., Cs, 07:50:03 CEST

Kedves Balázs!
Végig néztem az általam kigyűjtött, Gyulán anyakönyvezett hősi halottakat.
Nincs köztük a keresett személy.
Általánosságban az általam tapasztalt anyakönyvezés a következő lehetett:
1. a szolgálati egysége által a honvédség jelentette a lakóhelyén.
Rendszerint összegyűjtve többeket.
2. Kórházak jelentették a helyi anyakönyvnél. PL. Gyulán nagy megyei kórház
volt, plusz egy időben kisegítő sebesült kórház is, ők is összegyűjtve
küldték a gyulai anyakönyvezéshez.
3. A 20-as években a hottányilvánításokat, már a rokonság kezdeményezésére a
helyileg illetékes bíróságon végezték, és így került anyakönyvezésre.
Legalábbis én ezeket tapasztaltam. Azt nem tudom, hogy kerültek-e ezek az
állandó lakóhelyükre is.