[Csaladtortenet 2] Sámuel Jóvér

Julia Szent-Gyorgyi jpmiaou at gmail.com
2019. Okt. 14., H, 15:29:41 CEST

> Wen hat Sámuel Jóvér am  7. Juni 1797 in Debrecen geheiratet?
(Kit vett feleségül Jóvér Sámuel Debrecenben 1797 junius 7.-én?)

Valakinek a leányát Katát, de valahogy egyszerre túl sok és túl kevés
név van a bejegyzésben:

"Varga u. Jóvér Sámuel v. Várad u. Eskütt Fényes Istvánné hzl. Juhász
Istvánné L. Katát. Tanúk: Biró György, Bátkai Sámuel."

Itt a teljes oldal:
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:9392-MNSH-41?i=395&cat=157468
(Film # 004707137 396/450)

Visszamentem az 1792-es év elejére (355/450), és a szept. 26.-i
bejegyzések alapján azt hiszem, hogy az 'u.' "utca", a 'v.' pedig
"vette (feleségül)". A Varga, Várad, Csapó, Hatvan mind utcanevek, és
azt hiszem, a 'hzl' "házánál".

Tehát: "Varga utcában Jóvér Sámuel vette feleségül Várad utcában
Eskütt Fényes Istvánné házánál Juhász Istvánné leányát Katát", vagyis
a vőlegény Jóvér Sámuel, a menyasszony pedig Juhász Istvánné leánya
Kata. (Tehát valószinűleg Juhász Kata, de előfordulhat, hogy István
csak mostohaapja volt.)

Juli
/\ /\