[Csaladtortenet 2] Aradszentmárton családkönyv

Anna Gősiné Greguss ggacs4 at gmail.com
2019. Okt. 31., Cs, 12:58:47 CET

Kedves Pista!
Köszönöm, ez fontos és számomra új információ volt. Akkor tényleg
megszabadulok a gondolattól, hogy mégiscsak rendbe teszem a FS-ről
letöltött filmeket - inkább bemegyek a BB21-be, ha kell. Ugyanis máris
belefutottam egy hibába a Családkönyvben: egyik ükapám egyik ükanyja 1735
körül született, míg a szülei állítólag 1813 és 1814-ben! Sajnos nem sima
elírás, az 1735 stimmel, de más szülőkhöz kapcsolták őt, és nincs más
nyoma, kik lehetnek a valódi szülők. Már jeleztem a szerzőnek, kíváncsi
vagyok, mit válaszol. Valószínűleg meg kell majd néznem az eredeti
anyakönyveket is azért.

Sajnos az 50 évvel ezelőtti iskolai németem nem elég ahhoz, hogy a 18
oldalas előszót elolvassam és ebből kiderüljön, hogy pontosan hogyan
történt az adatolás, de előbb-utóbb megbirkózom vele :). Nekem egyelőre úgy
tűnik, teljes adatolású - mindenesetre találkoztam már 1963-as
aradszentmártoni születéssel, aki 1982-ben ment férjhez Aradszentmártonon.
Olyat is láttam, hogy a házaspár mindkét tagja Macsán született
1868-69-ben, Aradszentmártonon esküdtek, aztán az összes gyerekük is Macsán
született. De az is igaz, hogy kevés magyar név tűnt fel az indexben - bár
ez nem túl meglepő, hisz lényegében német falu (volt).

Üdv,
Anna