[Csaladtortenet 2] Név eredete? és kiolvasási segítság kérés

vidoczy.tamas at ttk.mta.hu vidoczy.tamas at ttk.mta.hu
2019. Sze. 1., V, 10:59:13 CEST

Kedves Listalakók!

Szabadszálláson (Pest-Pilis-Solt-Kiskún vármegye) akadtam a SZUJKÓ
családnévre. Számomra ez a név nem jelent semmit (se helyhez, se
foglalkozáshoz, se jellemzőhöz nem tudom kötni), szívesen vennék ötletet,
hogy mit is jelent, honnan származtatható.

Csatolok egy szabadszállási házasságkötési bejegyzést (bal oszlop közepe,
1788 november 20), melyben kiolvasási segítséget kérek; a vőlegényt ifjú
Szujkó Jánosnak vélem, de mi van előtte írva (társadalmi helyzetére
utalhat), és sehogy sem boldogulok a menyasszony nevével. Az FS indexelése
szerint Szabadszálláson nem született sem Borbála, sem Barbara a szóba
jöhető időtartam alatt, ennek a házaspárnak pedig tudtommal nem született
gyermeke, így az anya nevét ott sem tudom megnézni.

Köszönettel

Tamás (Vidóczy)