[Csaladtortenet 2] kórházi adatok megőrzése

Zsuzsanna Kmety zsuzsanna.kmety at gmail.com
2019. Sze. 2., H, 08:02:34 CEST

Kedves Mindenki!

Az 1997. évi egészségügyi törvény kötelezővé teszi, hogy az egészségügyi
dokumentációt meg kell őrizni. Tehát ez nem ISO 9001, hanem a törvénynek
való megfelelés függvénye.
Ebből következően minden kórház meg kell őrizze az adatokat. Amennyiben a
megőrzési idő lejár, úgy azok a Levéltárakba kerülnek.
Azt, hogy melyik dokumentumot meddig és milyen formában kell megőrizni
(mert más vonatkozik pl.: a röntgen filmre és más magára, a röntgenfilm
alapján készített leletre) minden kórház az Iratkezelési szabályzat c.
dokumentumában írja elő.

Az egészségügyi törvényen kívül még az alábbi törvények szabályoznak ez
ügyben:
1995. évi LXVI. törvény (a továbbiakban: Ltv.), a köziratokról, a
közlevéltárakról és a magánlevéltári anyag védelméről szóló 1995. évi LXVI.
törvény módosításáról szóló 2005. évi CXLIX. törvény, az egészségügyi és a
hozzájuk kapcsolódó személyes adatok védelméről szóló 1997. évi XLVII. tv.
(a továbbiakban: Eük.), a közfeladatot ellátó szervek iratkezelésének
általános követelményeiről szóló 335/2005. (XII.29.) Korm. rendelet, a
közfeladatot ellátó szervek iratkezelésének általános követelményeiről
szóló 335/2005. (XII.29.) Korm. rendelet és a Nemzeti Biztonsági Felügyelet
működésének, valamint a minősített adat kezelésének rendjéről szóló
90/2010. (III.26.) Korm. rendelet módosításáról szóló 196/2013. (VI.13.)
Korm. rendelet előírásainak megfelelően

Üdvözlettel: Zsuzsa

Lengyel, Jánosné <kompolthy47 at gmail.com> ezt írta (időpont: 2019. szept.
2., H, 7:18):