[Csaladtortenet 2] Fura

Julia Szent-Gyorgyi jpmiaou at gmail.com
2019. Sze. 20., P, 18:18:18 CEST

Zana János írta:
> Azóta belefutottam egy másik fura dologba.
> Lengyel Mihály és Orosz Erzsébet gyermekeiről van szó.
(...)
> https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939J-1RLV-R?i=375&cc=1743180 Elisabeth Lengyel 1800 február 20
> 004665917 filmszám, 376 kép
> https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939J-1RP3-K?i=380&cc=1743180 Andreas Lengyel 1800 november 24 (381 kép)
(...)
> Hogy lehet ez? A két testvér születése között kilenc hónap különbség van.

A februári kisbaba nem élt egy napot sem:

https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939J-1RRY-T?i=616&cc=1743180
"1800 feb. 20 Erzsébet, Lengyel Mihály leánya, ma született és a
keresztség után rögtön meghalt."

A novemberi csecsemő két hetet élt; valószinű, hogy erősen koraszülött volt:

https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939J-1RYX-F?i=617&cc=1743180
"1800 december 9. András, Lengyel Mihály 14 napos fia eltemettetett."

Az egy éven belül született testvérek amúgy elég gyakoriak, hogy
angolul van is rájuk kifejezés: "Ír ikrek"-nek (Irish twins) szokták
hívni.

Juli
/\ /\
>*.*<

(A gmail, yahoo, stb. mind felülre biggyesztik automatikusan a
választ, amit én szívből utálok. Általában átszerkesztem, hogy először
legyen az, ami először történt/íródott, és utána az, amit én
válaszolok.)