[Csaladtortenet 2] Paska+Tarka/Adamcsik_kérdés FamilySearch_keresés példaul esküvö_hogyan keresni?

Zsuzsanna Larsson Gilice zsuzsannagilice at gmail.com
2020. Ápr. 2., Cs, 08:54:43 CEST

*Kedves Társak!*

Az összel kezdtem családkutatás és az ota elég sok felmenö találtam. Itt a
listan nagyon sok segitséget kaptam amit nagyon köszönöm!

Nézem a Kalocsa É-levéltár mivel eddig a Bács-Bodrog/Szabadka területen
vannak felmenök.

*A Family Search használom, nem olyan jól értem. *Ha itt ahol lakom
rátalálok egy alltalános tanfolyam a FS-keresés akkor probálok menni
tanfolyam, ha bár más orszag/terület mint amit én kutatok.

A Bács-Bodrog amik vannak adatok a FSon minden nincs ahogy mondják
"indexelve". Nem értem hogy vannak indexelve.
I mean I couldn't figure out the structure behind what parts are indexed or
not in the Szabadka/Bács-Bodrog territory.

*Most itt egy példa:*
Keresem PASKA = Petronilla/Ursula Paska.
Amit találtam ikrek születtek Kunbaja 1841.
Szülök Paska Joannes+Tarka Maria

*Esküdés Szabadkán:*
Paska Petronilla+ Haasz (Házi) Stefanus juli 1861.
Paska Ursula+Horváth Mikael nov 1861.
A kettö lánynak szülök Paska Joannis+Adamcsik Maria van beirva.

Az én dédnagymama apukám ága (a nö oldal)
esetleg össze lettek keverve az ikrek
Petronilla kellene legyen a dédnagymama anyuka és nem gondolom Ursula.

Azért kell keresni esküvö:
Paska Joannis + Tarka Maria meg Adamcsik Maria.
Mert TARKA az nem lehet ADAMCSIK ?

*De hogy irjám be keresés a Family Search? Ahol irja collections?*
*Beirom neveket+marriage de mégis csak elö jön sok születés.*

Persze tudom Kalocsa È-levéltar keresni; index esküvések + a beirások.

Eddig nem találtam eskuvö Paska+Tarka/Adamcsik de most láttam egy gyermek
születés Topolyán 1839 Paska+Adamcsik

Paska+Tarka/Adamcsik azt probálom érteni hogy melyik a jó pár, és ahoz kell
találni az esküvések. Nem tudom hogy FSon érdemes (ha tudnám) vagy csak
folytatni a Kalocsa É-levéltár.

A FSon gondolom a Paska+Tarka csak azok az ikrek jönnek elö mint gyermek.
De valoszinü nem elég jól csinálom keresés.

Paska+Adamcsik = 3-4 beirás szuletés találtam (fiu ikrek is).

Bocsanat megint hosszu email/sok kérdések.
Köszönöm elöre ha lehet tipp a FS keresésröl.

*Kedves udvözlet kivánom!*
Zsuzsanna

*Kindest regards*
*ZSUZSANNA LARSSON GILICE*