[Csaladtortenet 2] Paska+Tarka/Adamcsik_kérdés FamilySearch_keresés példaul esküvö_hogyan keresni?

familypali at t-online.hu familypali at t-online.hu
2020. Ápr. 2., Cs, 09:42:04 CEST

Kedves Zsuzsanna! A magyarországi egyházi anyakönyvek nagyrészét lefényképezték az itthoni Levéltárak. A munka költségeit a  Mormon egyház  fizette, hozzájárult fényképezőgépekkel és film alapanyaggal. A létrejött filmanyagot átadtuk az egyháznak és nálunk is maradt. A területi csoportosítást, helységek neveit az 1896-os Ország szerkezeti és területi felosztása szerint csoportosították, az u.n. 64 vármegye, bányavárosok és városok szerint. Eddig a közös tevékenység. Ezután jött létre az "FS adatbázis" A filmeket több átalakítás, átszabás után először digitalizálták, azután indexelték- az anyakönyvek lapjain szereplő neveket és adatokat egy rendszerbe felvezették, hogy azok a kor szellemének megfelelően számítógépen kereshetők legyenek.  Ezt a munkát a római katolikus és református vallások anyagának születési adatainál végezték el. Az esketések és a halálozások nem lettek feldolgozva, így azok csak lapozgatva érhetők el. Ezért hiába írod be a keresőbe az esketéshez a neveket, azok nem vezettek eredményre. Az anyakönyvek második részét képező polgári anyagok/ 1895. október elseje után/  már a teljes adathalmaz t indexelik, csak lassan haladnak. Ezt az adathalmazt dolgozza fel a MACSE is, néha sajnos párhuzamosan. Sőt a múlt évtől megjelentek az egyházi anyakönyvek feldolgozott adatai is az Adatbázisunkba.  Ha nehezen fogamazok és megértési problémáid vannak, nyugodtan fordulj hozzám, most hasonló munkákat csinálok az elzárkózás alatt. Üdv.: Páli Pista