[Csaladtortenet 2] segítségkérés - Kistormás

Czellecz Zoltán zczellecz at digikabel.hu
2020. Ápr. 2., Cs, 14:58:08 CEST

Kedves Listatársak,

kérem, aki Kistormást (Tolna megye) kutatta-kutatja, legyen kedves jelezzen vissza az
alábbiakra privát üzenetben. Ne terheljük a teljes listát. Köszönöm.

Anyai ükapám, Mercz Ede (néhol Mertz, Mär/t/z) ev. tanító második házasságkötésénél
találtam rá a születési helyére (Kistormás).
Szülei valószínűleg Märtz (így írva) György orgonamíves és Schraut Borbála.
Edét Eduard-ként anyakönyvezték, születése Kistormáson 1849.07.25-én.
Elhunyta helyét, idejét is hiába keresem. /1899 január 9-én még bizonyosan élt, ekkor
született Emilia-Hermina nevű leánya/.

Märtz György további felmenőit is keresem, lehetőleg adataikkal. A kistormási anyakönyv
jó része sajnos gót folyóírással készült, ennek olvasásában enyhén szólva gyenge vagyok,
ezért is keresek tapasztaltabb segítséget.
1821.01.16-i esketési bejegyzésnél találtam /úgy vélem/ Elisabetha Märzre.
Szülei: Adam März (így) Orgelbauer és Elisabetha ..
Feltételezem, hogy a foglalkozás apáról-fiúra szállt, s így valószinűsítem, hogy Adam März
a fenti Märtz György apja volna.

Vajon igaz-e ez így és van-e további információ a család e vonaláról ?

Köszönöm előre is a segítséget, üdv
Czellecz Zoltán
zczellecz at digikabel.hu