[Csaladtortenet 2] Latin fordítási segítség- Nyergesújfalu r.k. házasság 1757.

Julia Szent-Gyorgyi jpmiaou at gmail.com
2020. Ápr. 8., Sze, 17:16:13 CEST

Die 3 Julÿ Copulatus est ex Helvetica Heresi conversus Labatlaniensis
filius Stephanus Németh Adolescens, cum aeq(?) honesta puella Piskensi
Carolina, Andreae Gács filia. Testes: Georgius Szabó et Joannes Kiss.
Stephanus Abramis(?) Par?

Július 3. napján házasodott Németh István a helvét eretnekségből
áttért lábatlani kiskorú fia [egy szócskát nem tudok
kiolvasni/értelmezni] piski becsületes leánnyal Karolinával, Gács
András leányával. Tanúk: Szabó György és Kiss János. Abramis(?) István
plébános.

A sorrendből Németh István inkább az apa, de nem birtokos eset (az
_Stephani_ lenne), ezért talán a vőlegény. Vagy mindkettőnek ez a neve
(ami ebben a korban igen gyakori jelenség). Vagy a _filius_-t
"fiú"-ként használta. (Helyesen _puer_ lenne.) Vagyis a korlátozott
latintudás ütközése, két és fél évszázad távolságból.

Juli
/\ /\
>*.*<

Károly Füzék <fuzekkaroly at gmail.com> ezt írta (időpont: 2020. ápr. 8.,