[Csaladtortenet 2] Nemesi névsor - Nagykorúság

Jóna Sándor jona at jonafamily.eu
2020. Ápr. 11., Szo, 18:46:32 CEST

Kedves Lista!

Kérdés volt, hogy a nemesi összeírásokban mikortól szerepelhetett valaki.
Nyilvánvalóan akkor, ha nagykorúvá vált és a maga ura lett.

Előkerestem egy régi levélváltást 2017-ből, ahol szeretett és megbecsült Balás Pistánk jogászként
adott pontos törvényi tájékoztatást a korábbi idők nagykorúsági szabályairól (mások is segítettek).
Sajnos lassan két éve lesz, hogy eltávozott földi csapatunkból.
Érdemes a végétől visszafele kezdeni, onnan épülnek egymásra a kérdések és válaszok.

Áldott ünnepeket!
Jóna Sanyi