[Csaladtortenet 2] kurzív kézírás

Jánosy Béla csjanosy at freemail.hu
2020. Ápr. 29., Sze, 19:31:16 CEST

Tisztelt Kutatótársaim!

Ükapám, Hável József (Josephus Hawel) születési bejegyzését (1834.01.17) megtaláltam Reichenau (ma Rychov nad Kneznou, Csehország) római katolikus anyakönyvében. Legnagyobb sajnálatomra az általam "kurzív" írásnak ismert kézírással történtek a bejegyzések. Segítséget szeretnék kérni az alábbiakban: Az első képen a második bejegyzés szól dédapámról, a felette levő bejegyzésről azt állapítottam meg, hogy a két apa valószínűleg édestestvér. Jól látom?
A dédapám rendelkezett még két keresztnévvel: Jól olvasom-e, hogy ezek: Peter Paul? A neve alatt két átlósan bejegyzett adat van, 1850 és 1849 évszámmal, de ezeket nem tudom értelmezni.(1859-ben nősült meg Zala megyében).
Nagyon szeretném megérteni a teljes bejegyzést a szüleiről. Amit sikerült kisillabizálni:
Apa: Anton Hawel, polgár és ??? Reichenauban, a szülei: Anton Hawel, aki polgár és ??? Reichenau 248. szám alatt. Édesanyja Anna aki a lánya a meghalt Ignatz Runtz??-nak, aki valami malommal kapcsolatos helyen lakik egy Jedlina?? nevű helyiségben a 3. sz. alatt.
A második képen az édesanya adatai: Maria Hawel, akinek az apja Meinzl?? Stugar, aki polgár és ?? (itt valami Tücher...sters szó lehet) Reichenau 144. sz. alatt lakik az édesanya anyja Theresia, aki Franz Schubert lánya, ő polgár és ...?? Reichenau 176 szám alatt.
Aki tudja olvasni és értelmezni ezt az írást, azt arra kérem, legyen szíves megerősíteni, vagy cáfolni azt, amit talán megértettem ebből, illetve a részemről kiolvashatatlan szavak értelmezésben segíteni szíveskedjen.

Mellékesen csodálom azt az alaposságot, amivel az anyakönyv adatait vezették. Ahhoz képest, hogy találkoztam olyan anyakönyvvel is ebből az időből, ahol még az édesanya vezetéknevét sem írták le, itt nemcsak a szülők és a nagyszülők neve ismert, hanem valószínűleg a polgári állásuk, sőt a lakhelyük is.

Köszönettel:  Csaba