[Csaladtortenet 2] kurzív kézírás

Krisztián Skoumal skoumi.gen at gmail.com
2020. Ápr. 29., Sze, 23:01:21 CEST

Kedves Csaba,

Az írás inkább Sütterlin(schrift) mint Kurrent(schrift) (kurzív a kézírás
en bloc, illetve nyomdai, gépi írás esetén a dőlt betűs írás).

"Az első képen a második bejegyzés szól dédapámról, a felette levő
bejegyzésről azt állapítottam meg, hogy a két apa valószínűleg édestestvér.
Jól látom?"
Igen, jól látod. Ignác és Antal testvérek.

"Jól olvasom-e, hogy ezek: Peter Paul?"
Igen

" A neve alatt két átlósan bejegyzett adat van, 1850 és 1849 évszámmal, de
ezeket nem tudom értelmezni.(1859-ben nősült meg Zala megyében)."
1.) Taufschein erhalten den 5. Oktober 1850
2.) Duppl.(?)  1849 58
Egyszer kiállítottak neki egy keresztlevelet 1850.10.05-én és valószínűleg
egy másodikat/másolatot 1849/58 szám alatt. De ez a második elég
bizonytalan feltételezés

Havel Antal (Antonín), polgár és takács (szövet-/ruhakészítő) mester
Reichenauban, Havel Antal Reicheinau 248. sz. alatti polgár és pék és Anna,
a néhai Runtz Ignác Jedlina 3 sz. alatti molnármester lányának mint anyának
(egy) fia.

Havel Mária, Stupan(?) Vencel Reichenau 44 sz. alatti polgár és
takácsmester és Terézia (Tereza, Theresia), Schubert Ferenc (Franz,
Frantíšek) Reichenau 176 sz. alatti takácsmester lányának mint anyának
(egy) lánya.

Igen, a cseh anyakönyveket élmény kutatni, mert bőséges adattartalommal
bírnak a legtöbb esetben (kivételek akadnak) - már amikor az ember el tudja
olvasni, illetve le tudja fordítani. Ennél cifrább a Sütterlin

Üdv

Jánosy Béla <csjanosy at freemail.hu> ezt írta (időpont: 2020. ápr. 29., Sze,
19:31):