[Csaladtortenet 2] Bővebb házassági adatok

Jóna Sándor jona at jonafamily.eu
2020. Ápr. 30., Cs, 18:12:07 CEST

Kedves Lajos!

A pár nap eltérés nem dupla házasságot jelent, hanem azt, hogy azon a településen is bejegyezték, ahol kiadták a másik településre menő házasulandónak a bizonyságlevelet. (Ezt vitte magával és bemutatta be az eskető papnak, amivel az ő plébánosa/lelkésze igazolta személyét és hogy a házasságának nincs akadálya.)
A ref.-oknál nagyon gyakori volt. Van, ahol eleve így is kezdi a bejegyzést az ak-ben: "Bizonyságlevelet adtam xy-nak .. "
Én meg szoktam keresni ilyenkor mindkét helyen, mert időnként az egyik több adatot tartalmaz mint a másik.

Üdv, Sanyi