[Csaladtortenet 2] Fwd: Re: kiolvasási segítségkérés

Zám László laszlo.zam at freemail.hu
2020. Aug. 2., V, 13:57:30 CEST

     Kedves Hölgyeim!

   Viszont én elképzelem ahogy a parochus úr nagyot hall és a földrajzi helyismerete csekély a távolabbi helyekre nézve . "peneczKuta" ? A második "e" ha lenne egy hurok , a "K" előtti részt külön választjuk és a K az elhallásból G, akkor Váctól kelet ,é keleti irányba indulva Pencz helységet találjuk. Az irányt tartva nincs messze Guta ( ma Galgaguta ).
    Persze Pencz Penecz-ként is lehetséges , mint régi nemzetiségi,,vagy mint a népnyelv kimondott alakja.

                                                                                                                                                     Z.L.