[Csaladtortenet 2] Szlovák szavak jelentése?

Krisztián Skoumal skoumi.gen at gmail.com
2020. Aug. 31., H, 10:56:14 CEST

Köszönöm mindenkinek a hozzászólást - nem vitt közelebb a megoldáshoz,
sajnos.
Mondjuk ezen kevéssé csodálkozom, az észak-felvidéki családneveknél elég
sok a hirtelen és magyarázat nélküli váltás (gondolom ragadványnévre, ami
családnévként funkcionált az anyakönyvben, vagy vissza az eredetire...),
viszont ettől még nem vagyok előrébb, hogy vajon a KRAJNIK nevű anya
ugyanaz-e, mint a BANIK nevű menyasszony, vagy a CSIZMÁR és a  MIHALKÓ apa
ugyanaz-e (itt a részben egymást fedő vagy hasonló vezetéknevű
keresztszülők valószínűsítik, hogy igen), vagy hogy a ZAMISKA az mijatsöts
lehet és kire vonatkozhat egy harmadik esetben - az anyára vagy az apára?
Lehet egyébként a ZAMISKA a "Miskáé"? (nem mintha ez közelebb vinne a
megoldáshoz ez esetben...)

Üdv
Krisztián

Krisztián Skoumal <skoumi.gen at gmail.com> ezt írta (időpont: 2020. aug. 30.,