[Csaladtortenet 2] Fwd: Bölcskey

Zám László laszlo.zam at freemail.hu
2020. Dec. 21., H, 17:36:52 CET

           Kedves Ágnes!

    Csak egy pár észrevételem lenne, aminek nagy részét valószínűleg ismered is.
Ahogy én láttam, Ráckeve református szül. bejegyzései hiányoznak 1756-1767 között. Tehát 1765-67-ben születhetett ott Böltskevy (Böltskey ) Sámuel. Ezt erősíti, hogy 1767-től Böltskey Ferencnek, B.Istvánnak és B.Sámuelnek születnek gyerekeik, akik potenciális szülők v.sz előtte is. Lehet vele vitatkozni, de azon a gyöngyösi halotti bejegyzésnél írt származási hely nem személyre, egyénre értendő, hanem családra esetükben. Egyébként szerintem az erdélyi helység volna odaírva mint másnál is helység van és nem országrész.( Böltskevy Károly postaadminisztrátor, kaszinó részvényes, Gyöngyös Úri utca ). Szerintem a Ráckevei és Péceli ref.szülöttek rokonok is lehettek. Bennem az is felmerült, hogy a "Péceliek lexikona" által említett Böltskey György ref. lelkipásztor ,aki 1723 táján érkezett és a Ráckevén vallási reformoknál jelen lévő Böltskey Nagy Jánosnak is közük volt már egymáshoz és nem csak vallási téren. Pest vármegyénél Bölcskey József ,Erdélyből hozott nemesi bizonyítványát a királyi helytartótanács megerősíti 1787-ben."  "A radixref. 1 sort ajánl előfizetéssel B.András, B Ferenc, B Sámuel birtokosokról Ráckevén a 18.sz.második felére." Persze a név csalóka is lehet a származás meghatározására.
                                                            Zám L.