[Csaladtortenet 2] Nagypalád, V.namény

Tamás Deák tamas.deak at gmail.com
2020. Dec. 23., Sze, 10:23:59 CET

Ezt én sem értem pontosan, hogy van/volt, hiszen a szabadkai másodpéldányok
például nálunk vannak. Feltételezem, Trianonban át kellett ezeket adni.

Érdeklődtem a MÁV levéltárnál a családkutatásnál nagyon hasznos szolgálati
lapok tárgyában, és CSAK a dédapámé volt meg, akit a románok még a trianoni
béke ratifikálása előtt kiutasítottak Temesvárról. Az összes többi
rokonomnak, például az 1914-ben (!!)  Adán meghalt ősbátyámnak, egy
mozdonyvezető másik ősbátyámnak, aki végig Jugoszláviában maradt, meg egy
másik állomásfőnök ősbátyámnak, akit később mint kettős kisbirtokost a
Sándor király-féle merénylet idején utasítottak ki, át kellett adni a
szolgálati lapjukat a CFR-nek meg a  JZ-nek és azok nincsenek is meg. Írtam
a JZ múzeumának, mondanom se kell, a válasz azóta is jön.

Kérdeztem már az MNL-t például lugosi polgári másolatokról, de nem
válaszoltak értelmesen.