[Csaladtortenet 2] MNL online állami anyakönyvek

Roland Ákos Jakab jakabrolandakos at yahoo.com
2020. Dec. 26., Szo, 09:13:37 CET

 Kedves Krisztián!
Elvi szinten kérdezem, hogy vajon mi indokolja az eredeti anyakönyvek digitalizálásának tilalmát?
Értem én, hogy az a bizonyító erejű okirat, de ha bizonyos korlátokkal eleve elérhetőek az 1980 előtti másodpéldányok, akkor egy a jegyző által kézzel másolt másodpéldány számomra elvi szinten semmiben nem különbözik az eredeti példány digitálisan fotózott másolatától.A másodpéldányok készítésének célja az volt, hogy az eredeteivel tartalmilag mindenben megegyezzen, vagyis egy totál hiteles másolat készüljön.Úgy vélem, ha akkor elérhető lett volna a fényképezés/szkennelés, amikor a másodpéldányok készítését jogszabályba iktatták, már eleve digitális másolat készült volna.
Valahogy ezt kellene, hogy a törvényhozók felismerjék, hogy a másodpéldány nem az eredetinek a hobbiböngészők részére készült kivonata, hanem elvileg egyenrangú az eredetivel, annak megsemmisülése esetére felkészülve, az eredeti pótlására íratott meg.
Én azt gondolom, hogy amint idő/energia/pénz engedi, fontos volna az eredeti példányok digitalizálása ÉS publikálása is.
A családkutatók számára igen értékes volna, és ami a vesszőparipám, hogy milyen jó volna, ha az elődök eredeti kézírása is olvasható volna.
Üdv: Ákos