[Csaladtortenet 2] Familysearch help

Julia Szent-Gyorgyi jpmiaou at gmail.com
2020. Feb. 8., Szo, 19:05:52 CET

> Egyrészt félek, hogy nehéz lesz újra megkeresni. Másrészt, ha törlök egy
> kapcsolatot, és újra megcsinálom, akkor megjelenik nekem két Csepcsányi
> Katalin, és nem tudom majd megállapítani, hogy melyik az igazi.

Én ilyenkor megnyitok egy szövegszerkesztő ablakocskát (Notepad,
Notepad++, ami tetszik), és belemásolom a személyazonosítókat,
mellettük valamilyen pontosító szöveggel ("Katalin fia", "Katalin
férje", "Katalin").

Másik megoldás, hogy ideiglenesen a névmezőkbe beírod a pontosító
szövegeket, aztán ha már minden ki van bogozva, akkor törlöd.

Papirral és ceruzával is lehet; ez a családbozótok vázolására gyakran
a legkönnyebb módszer: lerajzolod-leírod, hogy pontosan ki kinek
kicsodája, aztán kinyomozod, hogy melyik FS azonosító való melyik
emberrel, és azt is odaírod. Ezután nyugodtan törölheted az FS-en az
összes össze-vissza rokoni kapcsolatot, hogy utána helyesen
összeilleszd őket a "by ID Number" használatával.

(Elnézést, hogy a hónapokkal ezelőtti kérdésedre ez ügyben nem
válaszoltam. Tudtam, hogy van valami, amit elfelejtek....)

Juli
/\ /\