[Csaladtortenet 2] Geréb - ruszinokról

Ákos Polgár 1.polgak at gmail.com
2020. Feb. 13., Cs, 18:33:58 CET

Óhitűeknek a görög keleti vallásúakat nevezik. Valamikor valóban azok
voltak a kárpátaljai ruszinok.
Az 1600-as évek végén létrehozta a római katolikus egyh. a
Habsburgokkal, az ő fennhatóságuk alá
 tartozó területeken a görög keleti egyháznak a róm. kat egyh-al való
egyesítését, a pápa alá tartozását.
 Szertartásaikban, külsőségeikben a görögkeleti hagyományokat megtarthatták.
Görög keleti egyházközségek tömege csatlakozott ehhez. Ezeket görög
egyesülteknek is nevezik,
a görög keletieket görög nem egyesülteknek.
 A XX. sz. eleji statisztikák szerint a magyarországi (nagyrészt
kárpátaljai) ruszinok kb. 98 %-a görög katolikus volt.

Dr. Zana János <jzana9941 at gmail.com> ezt írta (időpont: 2020. febr.
13., Cs, 17:57):