[Csaladtortenet 2] furcsa csalad, segitseget kerek

Magdolna Nagy zsoofii at gmail.com
2020. Feb. 17., H, 12:43:22 CET

Tisztelt Listatarsak,

Segitsegre lenne szuksegem az alabbi temaban.

Nagyapam es harom testvere feltehetoen ugyanattol az apatol es anyatol
szulettek, de a csak a negyedik testver szuletese utan lettek
megkeresztelve 1912-ben, egyszerre. A szulok meg ezutan, 1915-ben
hazasodtak ossze. A ket fiatalabb gyerek szuletesi anyakonyvet megtalaltam
(1909-bol es 1912-bol), ebben mar az apa szerepel bejelentokent es magaenak
ismeri el a gyerekeket (lasd alul, esetleg van, aki el tudja olvasni az
utolso ket oszlopot?), a masik ket gyereket meg nem talalom (az egyik a
mostani Romania teruleten szuletett).

Ugyan nem vagyok rendkivul jartas a temaban, de azert ugy erzem, hogy abban
az idoben nem volt altalanos gyakorlat, hogy elobb szuletett nehany gyerek
es a szulok utana hazasodtak ossze. Van valami otletetek esetleg, hogy mi
lehetett ennek az oka? A masik, ami furcsa, hogy a gyerekek vajon miert nem
lettek rogton megkeresztelve, csak evek mulva? Nem gondolom, hogy a
hazassag hianya miatt, hiszen az igy is evekkel kesobb tortent.

Az otletek, eszrevetelek mellett szivesen veszem a nagyvaradi
anyakonyvekhez valo hozzaferesre vonatkozo informaciokat is.

(A bejegyzesek:

Jozsef, legalul:
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:33S7-9GB8-93MN?i=386&cat=990001

Roza, alulrol a masodik: