[Csaladtortenet 2] furcsa csalad, segitseget kerek

Mukli Krisztián krisztianmukli at mukli.hu
2020. Feb. 17., H, 12:55:58 CET

Kedves Magdolna!

Nem lehetséges, hogy a dédpapának ekkor még volt egy érvényes házassága
mással? Ükapámnak 7 házasságon kívüli gyermeke született 1898 és 1907
között, miközben egy másik asszonnyal volt házas. Az első feleség halála
után vált csak lehetővé, hogy elvegye ükanyámat, így az addig született
gyermekek utólag törvényesítve lettek, dédapám pedig már így is
született 1909-ben. Ugyanúgy, mint a te esetedben az összes gyermeknél
elismerte apaságát.

Tudomásom szerint ekkor már létezik a válás intézménye, hogy miért nem
éltek vele, ahhoz jobban kellene ismerni a körülményeket, illetve nem
tudom mennyit számít, de az első házassága még egyházi volt, míg a
másodikat már csak polgári úton kötötték meg (lehet, hogy válás
szempontjából nincs jelentősége, de úgy tudom a katolikus egyház komoly
akadályokat görgetett egy válás elé, még a polgári esküvők bevezetése
után is).

Persze a te eseted lehet, hogy más, de érdemes esetleg ennek utánajárni.

Üdvözlettel

---
MUKLI KRISZTIÁN

_tel: +3630 347 4636_