[Csaladtortenet 2] Anyakönyvvezető feladata

Viola Varga vargaviola76 at yahoo.co.uk
2020. Feb. 19., Sze, 13:57:23 CET

Kedves Listatársak!
Sok-sok anyakönyvvezetővel találkoztam már kutatásaim során, akik eltérő segítőkészséggel, eltérő kedvességgel, és eltérő lelkesedéssel adtak információt. A kutathatóság alapvető szabályaival (130/ 86/ 30 év) tisztában vagyok, és azt is tudom, hogy ez alól kivételt jelentenek a közeli rokonok.Egy érthetően megfogalmazott anyagot találtam a MÁSODPÉLDÁNYOK kutathatóságáról:http://bfl.archivportal.hu/sites/default/files/atoms/files/tajekoztato_az_allami_anyakonyvek_masodpeldanyainak_kutathatosagarol.pdf
A kérdésem: MILYEN ADATOKAT KELL SZOLGÁLTATNIA EGY ANYAKÖNYVVEZETŐNEK az első példányokból?
Hol találok erre vonatkozó szabályokat?
Egy másik városban anyakönyvezett születés anyakönyvi kivonatát (közeli rokonét) megkaptuk, és több helyről is hallottuk, hogy ez így működik, ennek ez a menete.Most viszont Budapesten szerettünk volna születési anyakönyvi kivonatot kikérni, és kikérte magának a hölgy, hogy a születés nem az ő kerületében történt, menjünk oda, ahová tartozik... A gondunk azzal van, hogy nem tudjuk, melyik kerületben történt a születés (1926-ban)Jó, hogy hagytuk magunkat lerázni, és végig kell járnunk 10 kerületet a kérésünkkel?
Nagy arányban igazán rátermett, kedves, segítőkész és profi anyakönyvvezetővel volt szerencsénk találkozni eddig. Köszönjük a munkájukat!
Viola