[Csaladtortenet 2] Familysearch blog tartalma 2020 febr 18

Julia Szent-Gyorgyi jpmiaou at gmail.com
2020. Feb. 19., Sze, 17:43:39 CET

Az FS új "Images" keresőjéről Hirschler András írta:
> (Szerintem a magyar adatok zömére ez nem hasznáklható, mivel azokat még a
> hatvanas években rögzítették, amikor a digitális kamerák még nem voltak
> közhasználatban. Igaz, a filmre vett képek jó részét azóta digitalizálták.)

Az utolsó mondat a mérvadó: ha bármilyen munkamenettel most már
digitális, akkor felhozza. Például:

https://www.familysearch.org/records/images/search-results?place=3398210

Ez minden, ami a katalógusban feljön, ha Felsőlövőt keresek, kivéve,
hogy itt minden együtt van -- a katalógusban külön van az evangélikus
és a két különböző filmezése a polgárinak.

Nem mindig ennyire hasznos a felsorolása; a banai anyakönyveket
például a megyei beosztás változása miatt külön rakja -- a polgárikat
csak akkor mutatja, ha Komárom-Esztergom megyét választom, az
egyházikat meg csak akkor, ha Komárom megyét választom:

https://www.familysearch.org/records/images/search-results?place=2146173&page=1
https://www.familysearch.org/records/images/search-results?place=2146173&page=1

Másik hibája, hogy megőrzi a katalógus-kereső butaságait. Például
Balassagyarmat csak kötőjellel jön fel; ha egybeírva keresek rá a
katalógusban, akkor "no results", és ha az Images-ben a kötőjel
nélkülit választom, akkor ott is "no results found".

https://www.familysearch.org/records/images/search-results?place=2146067&page=1
https://www.familysearch.org/records/images/search-results?place=3460050&page=1

Tehát tulajdonképpen nem sok különbséget látok a Search - Catalog és a
Search - Images között.

Juli
/\ /\