[Csaladtortenet 2] [MACSE: 21579]

Zsuzsa Papes papeszsuzsa at gmail.com
2020. Feb. 28., P, 10:29:30 CET

Kedves Mindenki!

Én a múlt évben kerestem édesapám 1938-ban inditott névváltozásának iratait.
A Magyar Nemzeti   Levéltárnak írtam a Bécsi kapu térre,jelezve az
ügyiratszámot,amit  tudtam.
(A születési anyakönyv U.B. bejegyzése alapján a szegedi Levéltár megadta
!!!!!!  az eredeti ügyszámot)

*Dr. Németh István*
főosztályvezető

*Magyar Nemzeti Levéltár Országos Levéltára1945 előtti Kormányszervek
Főosztály*
nemeth.istvan at mnl.gov.hu

Az ügyet Dr.Suslik Ádám kapta meg,aki egy nagyon rokonszenves fiatalember.
:)
Ezt írta nekem!
"* javaslom, hogy ha*

*már megkapta hivatalos értesítőnket, akkor ne postai úton kérje
aziratokat, mivel akkor csak a névváltoztatási okiratot küldhetjük
Önnek,személyes megtekintésnél viszont minden más dokumentumot
ismegtekinthet, amely az adott illetővel kapcsolatos, ehhez
viszonttelefonon kell időpontot egyeztetni a megadott számon*."

Elmentem személyesen (már az megérte,hogy láttam belül az épületet,mert az
valami gyönyörű )
Minden az üggyel kapcsolatos eredeti iratot a kezembe adtak (még a bátyja
iratait is,aki már előbb kérte).
A fiatalember kérésemre lefénymásolta őket,fizetni nem kellett. (saját
célra kértem,nem hiteles
másolatokat)
Benne van pl.édesapám kérelme,indoka,nagyapám engedélye .(apukám már 24
éves volt :) )
Három nevet írt a kérelmébe,amiből a Belügyminisztérium választotta ki,hogy
melyik lesz.
Akkor éppen katona volt, hol,milyen alakulatnál ,milyen beosztásban
volt.Kiket értesitettek a vévváltoz-
tatásról.Szóval érdemes volt személyesen elmenni.Az utolsó iratok már
1940-ben készültek.

Üdvözlettel:
Zsuzsa

Marcsi H <hamory.marcsi.49 at gmail.com> ezt írta (időpont: 2020. febr. 28.,