[Csaladtortenet 2] Újkígyós

Márki László marki.laszlo at upcmail.hu
2020. Feb. 29., Szo, 22:02:57 CET

Kedves Szabolcs!

Évekkel ezelőtt kutattam az újkígyósi Római Katolikus Anyakönyveket az
1830-as évekből.
Elsőre sikeres volt a kutatás, de utána elakadtam.
Ezért most nem csak Neked írok, hanem a listának is, hátha ebben
segítséget kapok.
Persze, ha többet megtudok a speciális gondjaidról, talán én is tudok
segíteni.

Úgy jutottam Újkígyósig, hogy egyik ükanyám, Gál Veronika
született Csanádapácán 1837.09.19-én, keresztelték Újkígyóson 25-én.
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:9396-CY97-B?cc=1743180
Ekkor még Apácán nem volt keresztelés. (1838-tól kezdődött.)
A szülők: Gál(l) József és Varga Terézia dohánykertészek voltak.
De itt elakadtam. Nem találtam a szülők házasságát, sem halálukat, és
ezek hiányában
születésüket sem. Veronikának testvéreit sem találtam.

A család ezután Bánhidy-Dombegyházára költözhetett, Veronika itt megy
férjhez,
esketik Battonyán 1855.11.14-én.
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CSVH-5VHQ?cat=237803
A szülőkről az anyakönyv nem tartalmaz semmit.

G.V. meghal Dombiratoson 1878.09.21-én, eltemeti a kunágotai lelkész.
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-C3MJ-NSXQ-Z?cat=241033
Szüleiről semmi.

Kedves Levelezők, kérlek benneteket, aki tud, segítsen!
(Gál József, Varga Terézia házassága 1837 előtt)

Márki László