[Csaladtortenet 2] kérdések Gilicze (Antal, János 1800 évek)

Zsuzsanna Larsson Gilice zsuzsannagilice at gmail.com
2020. Jan. 3., P, 01:01:58 CET

*Kedves Lista-tagak!*
*Kivanok mindenkinek szép új évet 2020💫🌱*

Nézem index Kalocsa föegyház E-leveltar mert ott könnyebb lapogatni az
indexet nékem. Bács-Bodrog, Szabadka terület. Ide az email-ben beírtam FS
adatok amiket elsöbb láttam Kalocsa E-levéltár. Sok kérdésem, de probáltam
össze rakni valahogyan.

*A déd nagyapának Gilicze Daniel született 1882 _15 julius, írja szülei
voltak Gilicze Joannes es Kovacs Mária, St Teréz Szabadka, lakcím
Tompa. *Esküvö
azoknak talaltam St Terez (katolikus) 1869. Gilicze Joannes szülei irja az
esküvön hogy voltak Gilicze Antal es Csupor Catharina. Ezek a nevek
valahogyan gondolom pontosak:
Gilicze Daniel,     déd
Gilicze János,    szép
Gilicze Antal.    ük

*Gilicze Stefanus ??*
*Gilicze András ??*

*A fő kérdéseim - *

*1: Gilicze Antal létezik e ugyan az az ember aki van beírások (születés
1808, esküvő 1829, meghalt 1873 és akkor nem jól irták hogy mennyi éves
volt mikor meghalt...*

*2: Gilicze János született 1847  13 DEC.  nr 335 Csantavér *nem tudom
létezik e hogy ő volna déd nagyapám apja. Nem nagyon találok másik Gilicze
János a területen ebben az idöben...    valahogyan Catharina/Katalin az
anyuka gonomlom jo keresztnév...
https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:XKYC-YJW
Csantavér és itt irja anyuka Babócsay és azt mondjuk nem tudom hogy van ott
(mert Csupor kellene lenni anyuka)
de irja "hites házasok a szabadkai szállásokon" azt nem tudom pont mit
jelent "szállásokon" ??

*Gilicze Joannes esküvö FS   _ 25 Januar 1869 nr 59:*
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CSTZ-QRP8?i=288&cat=2748210
*Így írja leforditva, kaptam segitseget:*
groom: John son of Anthony Gilicze and Catherina Csupor
bride: Maria daughter of Joseph Kovács and Maria/Magdalena Friebert
place: Maria Theresiapolis, [the church dedicated] to Saint Theresa
RC, age 21, single; RC, age 18, single
witnesses: George Nagy and Joseph Csincsák
officiant: Ferdinand Gromilovics, chaplain
announced”

*Találtam egy Gilicze Antal aki született 1808 bejegyzés nr 435 a FS index
Szabadka St Terez katolikus:*
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CSF1-F9N8-1?i=83&cat=2748214
*Itt van a keresztelésadat FS Gilicze Antonius nr 435: *
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CSXZ-7S1Q-V?i=437&cat=2748210
*Kaptam segiseget kiolvasni:*
1808 April. Antonius Gilicze, 435.
Year 1808. 29. Marcus Zombortsevich, chaplain, baptised the infant of
Stephanus Gilitze and Anna Farkas, from Keleb., born 29th and named
Antonius. Godparent Rosa Farang(?) widow.

*Ezeknek a Gilitze Stefanus meg Farkass Anna találtam egy esküvő eset 1806
St Teréz templom nr 327:*
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CSTZ-QKDV?i=18&cat=2748210
*Itt van kiolvasás kaptam segitséget:*
1806 26th of Nov. honest youth Stephanus, age 20, son of Andreas
Gilicze and Juditha Margo, of Kelebia, was married to maiden Anna, age
18, daughter of Josephus Farkass and Catharina Balog, of Ludass,
witnesses Michael Majer and Joannes Balog of Ludass.

*Itt van esküvö 1829 Gilicze Antonius meg Csupor Catharina:*
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CSTZ-QLH8?cat=2748210
Vagy itt negyedik bejegyzés ball oldal 25 NOV 1829:
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939V-M3KW-4?cat=9978
*Leforditás segitséget kaptam:*
1829 _ 25 November
Antonius Gilicze, 19; Catharina Csupor, 18. Szabadka, commoners.
Witnesses Mathias Pintér, Alexander Csanádi.
Officiant Josephus Zsuffa, chaplain.

*Itt van bejegyzés meghalt Gilicze Antonius 1873 OKT 1*, St Terez katoliks
templom Szabadka terület, és feleseg volt Catharina Csupor. Irja 72 éves
volt akkor az Antonius.
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CSG9-N37K-V?i=302&cat=2748210

*Itt van Csupor Catharina meghalt 1884. *És mivel öneki irja meghalt 75
éves, akkor az elég jol pászol össze az eskuvö eset 1829. Azért gondoltam
esetleg a férje Gilicze Antal aki meghalt 1873...
*Csupor Catharina meghalt 20 OKT 1884.   nr 847:*
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CSG9-N39D-Y?i=23&cat=2748210

*Létezik hogy az ANTAL bejegyzések egy emberről szól? *Másik Gilicze Antal
feleséggel Csupor Katalin/Catharina nem talalok Szabadkan St Teréz romai
katolikus templom ebben az időpontban (se a masik kettö nagyobb templom,
ott azok az évek mint digitális adatok nincsenek) csak az aki született
1808, kerestem approx 1790- 1815 közt és az esküvő volt 1829 és vőlegény 19
éves. Csupor Catharina nem találtam még keresztelés adatot. Nem látok eppen
Csupor az index St Terez, csak egy pár darab mikor át nézem az index...

Próbáltam keresni a FS-on is. A FSon, ha jól értem minden nincs “indexelve”
a Bács-Bodrog. Gilicze András nem láttam még keresztelés aki valahogyan
beférné a többi adatokhoz...esetleg más helyröl jött? Néztem esküvö index
is, esetleg meghalt index még nézem, de sajnos az index kezd hamarább mint
a többi adatok...   értem kell keresni testvérek is, és vannak olyanok is
legföbb a déd nagyapámnak vannak adatokba...

*Sajnos nagyon sok kérdés és érdekesen irok; az mert nem jol tudok
Magyarul.*
*Kedves üdvözlet *
*Zsuzsanna*

*Kindest regards*