[Csaladtortenet 2] Reménytelen

Balázs Karsai karsaibalazs.1982 at gmail.com
2020. Jan. 3., P, 10:28:03 CET

Kedves Ida!

Én is a református anyakönyvek, hogy úgy mondjam, pontatlanságán vagyok
meglepődve. Ennyire extrémmel nem találkoztam, mint a te példáid, de
számomra már a temetési bejegyzéseknél gyakori "Kovács József kisfia" is
kiborít. Természetesen kor nélkül vannak. És ez a típusú bejegyzés elég
sokáig elhúzódik. Eközben főleg a katolikus sváboknál a bejegyzések a saját
tapasztalatom szerint elég jók :)

Amúgy az interneten azt találtam, hogy:
"A különböző gyümölcsökből készült alapanyag neve a *cefre*, amely *csóré,
cibere, moslék, csömöge, dara, keverés, kugyi, seprőcefre, szilvacefre*
változatokban is előfordul."

Eszerint a kugyis ember talán a helyi pálinkafőző lehetett? Esetleg kondás,
aki a disznónak adott moslék után kapta a nevét? De szörnyű, hogy nem
szerepel a neve maga...

Balázs