[Csaladtortenet 2] MACSE egyházi indexelés

Julia Szent-Gyorgyi jpmiaou at gmail.com
2020. Jan. 5., V, 22:31:53 CET

Zétény kérdésére Karsai Balázs válaszolt:
> Szóval magyarosítsd a keresztneveket és használj
> alanyesetet :)

Vigyázni kell a magyarosítással.... A 20. század elején is előfordult
már, hogy valaki Heléna volt, nem Ilona, és például az "Alex~" lehet
Elek is, nem csak Sándor. Aztán meg jön az Andreas: András, Endre,
Andor? Tehát én inkább a latin alanyesetet indexelném, és a
keresőfelületen felhívnám a használó figyelmét a latinos névalakok
keresésére. (Nem tudom, miből állna a MACSE keresőjének "megtanítani",
hogy például Béla ~= Albert ~= Adalbert.)

Juli
/\ /\