[Csaladtortenet 2] molnárok

Istvan Steuer steueristvan at gmail.com
2020. Jan. 30., Cs, 10:12:47 CET

Kedves András,
A Molnárok Lapja sok infoval szolgálhat, de az csak nagy szerencsével
derülhet ki belőle, hogyan lesz valaki malomtulajdonos. A "társasági"
hírekben főként csak tényeket közölnek, pl XY főmolnár innen oda költözött,
vagy Z megvásárolta a B-i malmot. A hirdetésekben is sok hasznos info bújik
meg, a dédapám életútja lekövethető az évfolyamokból.
A lakatos, vagy gépész fontos szerepet töltött be a XX.sz i gőzmalmok
életében, simán lehet, hogy lakatosként kitanulta a malomban a molnárságot
is. Malomgépész, malomipari gépész szakma is létezett, Székesfehérváron
oktatták. Mindenképpen javaslom a hungaricanan a Borsodivánka kifejezésre
keresni!
Dédapám Felpécen bérelt malmot a 30as években, sikerült felvennem a
kapcsolatot a falu helytörténeti kutatójával, aki iratokkal, sőt
fényképekkel tudta bővíteni a családtörténeti kutatási dossziémat. Ezt a
vonalat is ajánlom.
Üdv , István

Szigetiné Ili <zekany at gmail.com> ezt írta (időpont: 2020. jan. 30., Cs
9:33):