[Csaladtortenet 2] molnárok

keresztessyné mohr katalin kmohr at freemail.hu
2020. Jan. 31., P, 09:59:22 CET

Tisztelt Levelezőtársak,

A molnárok engem is érdekelnének. Őseim a 18. század elsőfelében Nagyfödémesen (Velky Ulany) voltak molnárok.
Mór/Mohr/Moor stb. névváltozatok mind előfordulnak a gyermekeik anyakönyvében. Első gyermeket 1798-ban Fél településen találtam. Fél a Duna északi oldalán a Csallóközben van. A család innen húzódott északnak, majd Nagyfödémesen telepedett le.
A Duna nem jelentett határvonalat, tehát dél felől akárhonnan érkezhettek és úgytűnik lassan északfelé mozogtak.
Keresem egy körülbelül 1760-1780 között született Moór György születési anyakönyvét, aki valószínűleg szintén egy molnár családból származott (Más névváltozat előfordulhat). Esetleg, ha valahol van olyan család, ahol ebben az időszakban létezik egy ilyen nevű rokon, aki elszármazott.
Az a gyerekek anyakönyvéből kiolvasható, hogy a keresztnév biztosan György.

Keresztessyné Mohr Katalin