[Csaladtortenet 2] Admodum Reverendus Dominus

István Vincze istvanvincze90 at gmail.com
2020. Júl. 10., P, 18:55:13 CEST

Kedves László!

Máskor, ha további, nem szigorúan a kivágott képre vonatkozó kérdés merül
fel, kicsit több infót is szívesen látunk (település/évszám/link). Aki csak
átnézi a leveleket, annyit tud, hogy meghalt Apostoli István *valamikor* a
18. században márciusban* valahol*, azért ez nem sok... :)

Amúgy itt sok szerencsénk volt. A teljes bejegyzés  tartalmazza a keresett
válasz: "Adm. Rever. D. Stephanus Apostoli *Ecclesia Alberti Pastor*" :-)

És akkor itt előjön az én tanácsom: ha új egyházközösségben kutatunk, én el
szoktam olvasni a gyülekezet történetét, ott egyből kiderült, hogy
1721-1740 között Apostoli István  alatt indult meg az evang anyakönyvezés
Albertiben
 https://albertievangelikus.hu/index.php/gyulekezetunk/tortenetunk

Plusz érdekesség, hogy utána id. Tessedik Sámuel vette át a helyét, amit
több helyen leír az anyakönyv, illetve Sámuel sok extra bejegyzést is írt
(pro memoria, vagy ordo catechicastionis).

Üdv:
István

Revuczky László <revula at t-online.hu> ezt írta (időpont: 2020. júl. 10., P,
17:44):