[Csaladtortenet 2] latin kiolvasás (diszpenzacio)

Gyorgy Weber wegyor at gmail.com
2020. Júl. 12., V, 12:28:02 CEST

Kedves László!
Meg felmentést kaphattak tiltott idő akadálya alól is, stb. A listán már
ezerszer (sokszor) olvasható volt a kérés, hogy kiolvasási segítséghez min.
az irat teljes oldalát csatoljuk a kéréshez, a szövegkörnyezet mind a
kiolvasásban, mind az értelmezésben segíthet. Már évekkel ezelőtt
megfogadtam, hogy az ilyen kivágott képes kéréseket el se olvasom.
Nagyjából tartom is magam ehhez, most uborkaszezon van, kivételet tettem.
De ezt javaslom másoknak is, s hátha előbb-utóbb legalább ritkulnak az
ilyen kivágott képes kérések.
(Mellesleg az ember nem is érti: titkos a kép többi része, vagy ez egyfajta
"kímélő üzemmód", vagy csak apró jelzés, hogy a kérdezőt valójában nem is
érdekli igazából a válasz, vagy mi a fene értelme van a kivágásnak, most a
kivágás felesleges energiájáról nem is beszélve.) De ha kivágás, akkor
miért nem abszolút, és miért nem a megjegyzés utolsó három-négy betűjére
korlátozódik? Hisz a ha a többit ki tudta olvasni????) Igazán vagány így
lett volna:

Kedves kollégák,
Megtudná valaki mondani mit jelent a copula-val kezdődő szó utolsó négy
betűje? Mi alól lett
felmentve a jegyespár? (Hernádkércs, 1813, rk)
Köszönettel előre is!

üdv:

gy.

László Kulcsár <laszlo.j.kulcsar at gmail.com> ezt írta (időpont: 2020. júl.