[Csaladtortenet 2] I. VH kerdes

Márki László marki.laszlo at upcmail.hu
2020. Júl. 20., H, 19:50:39 CEST

Kedves Sándor!
Az utolsó polgári lakóhely szerinti Anyakönyvi Kerület Halotti
Anyakönyvébe jegyezték be.
Itt van két példa:

1:
1887. Mezőhegyes született O.J.
1893/94-ben szüleivel Békéssámsonba költözött.
1913-ban. házasodott Békéssámsonban. Innen vonult be.
1915.06.30án meghalt a csatatéren (Unterwalden, Galícia)
1917.04.12-én halálesetét bevezették a Békéssámsoni Halotti Anyakönyvbe.
Így néz ki:
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:33S7-9GBC-9F3B?cat=834418

2:
1896. Mezőhegyes. született M.P.
1897/98-ban szüleivel Medgyesegyházára költözött.
1915-ben innen vonult be
1915.09.26-án meghalt a csatatéren (Milnó, Galícia)
1917.02.13-án halálesetét bevezették a Medgyesegyházai Halotti Anyakönyvbe
Így néz ki:
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:33SQ-GGB4-9XCM?i=2&cc=1452460&cat=988487

Úgy gondolom, a hadsereg nem Anyakönyvet vezetett, hanem Veszteséglistát.
Ezt továbbították a HM-be.
Az anyakönyvvezetők jóval később kaptak értesítést a HM - BM útvonalon a
halálesetről.

Üdv.
Márki László