[Csaladtortenet 2] Nagytétényi egyházi házasságkötések

Gyorgy Weber wegyor at gmail.com
2020. Jún. 9., K, 06:52:54 CEST

Kedves György!
Nagyon is gyakori! Más településeken is. Ugyanis a december általában
teljes egészében Advent, vagyis a mulatozásra-vígasságra  (mint amit egy
esküvő jelent) tiltott időt jelentett. Mint a böjti idők is, pl. külön
engedéllyel lehetett ilyenkor esküdni, amit a tiltott idők alóli
felmentéssel kaptak meg a püspöktől (vagy a nevében eljáró esperestől.

üdv:
gy.

György Szamák <szamak.gy at gmail.com> ezt írta (időpont: 2020. jún. 9., K,
5:54):