[Csaladtortenet 2] Benczúrfalva ..Komáromi Attiláné -nak

Puskás Lászlóné ikepuskas at digitalvac.hu
2020. Jún. 11., Cs, 13:52:43 CEST

  Nem szeretnélek elkeseríteni, de nem tudom neked mennyire fontos a
kastély meglátogatása, de siralmas állapotban van..

A Nemzeti Kastélyprogram és Nemzeti Várprogram keretében a benczúri
kastély műterem-felújítására uniós forrásból bruttó 762 millió forint
fejlesztési forrás jutott. Amint azt 2017 március végén bejelentették,
ez az összeg a kastély első ütemének a helyreállítására elegendő,
mely tartalmazza az épület és a hozzátartozó műterem teljes külső
homlokzatának és tetőszerkezetének helyreállítását, az épület
vízelvezetésének elkészítését.

Virág Zsolt, a program végrehajtásáért felelős miniszteri biztos
tavasszal sajtótájékoztatón jelentette be, hogy a reastaurálással, a
statikai, szigetelési problémák megoldásával a nyár végére elkészülnek.

Ehhez képest Bódi Katalin kolléganőnk 2017. október 21-én készült
felvételein sajnos nyoma sem látható a munkálatok befejezésének, de a
megkezdésének sem.

A helyiek most abban reménykednek, hogy a falu egykori színfoltjából
lett szégyenfoltban ténylegesen is megkezdődik a beruházás, annál is
inkább, mert a rekonstrukció második ütemében – az ígéretek szerint – új
turisztikai funkciókat kapna a Benczúr-kastély és annak környezete.

Ha érdekel küldök néhány képet ,mert látványnak is borzasztó és az ígért
felújítás nem tudom mikor fog valóra válni..

A 2020  -as cikk ugyanazt írja mint a 2017-es..