[Csaladtortenet 2] Latin kiolvasási segítség kérése - Alistál, házassági anyakönyvek

Károly Füzék fuzekkaroly at gmail.com
2020. Már. 15., V, 23:11:43 CET

Kedves Kutatótársak!

A segítségeteket szeretném kérni két latin nyelvű házassági anyakönyvi
bejegyzés számomra ismeretlen szavainak kiolvasásában és lefordításában.

1. házasság: Alistál 1780.02.02. László Pál és Császár Sára házassága. A
vőlegénynél a "helvetica" utáni két szót nem ismerem. Ugyanez a két szó
szerepel a menyasszonynál is az "eidem" után. Link:
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:9Q97-Y39K-7L9?i=372&cc=1554443&cat=1436079

2. házasság: Alistál 1757.02.20. Császár Mihály és Hevesi Ilona házassága.
A vőlegénynél a "Felistáli" utáni szavakat nem értem, majd a menyasszony
vallása utáni szót nem tudom kiolvasni, ami talán a menyasszony származási
helye lehet.
Link:
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:9Q97-Y39K-7ZY?i=168&cc=1554443&cat=1436079

Segítségeteket előre is köszönöm!