[Csaladtortenet 2] latin szöveg, Tardoskedd, Mészáros család

Balázs Karsai karsaibalazs.1982 at gmail.com
2020. Már. 22., V, 14:51:37 CET

Kedves Csapat!

Ha már ilyen szép napos időben is mindenki a hobbijaival foglalkozhat és az
Arcanum is ingyenes, szeretnék egy kis segítséget kérni a család egy ágával
kapcsolatban.

Mészáros Imre és özvegy Cickáné Rozália (született Pintler) nevű őseim
1798. november 5-én házasodtak meg Újvároska településen, Nyitra megyében
(katolikusok voltak).
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:33S7-L11T-J5G?i=108&cc=1554443&cat=1105329

A fiú a bejegyzés szerint Tardoskeddre valósi. Én sokáig juhásznak,
pásztornak gondoltam (a veje ősöm is az volt), de később rájöttem, hogy a
foglalkozása valójában péksegéd volt.
Mészáros Imre 1832-ben hunyt el Nagykosztolányban. A temetési bejegyzése
alapján 1764 körül született.

A FS oldalon fent van ugyan Tardoskedd, de az 1761-1818 közötti
keresztelésekben csak egyetlen Meszár János van 1780-ból. Annak a
szülőpárnak nem találom gyerekeit máshol sem. A nekem kellő időszakra Imre
is csak két darab van.

A környékben van négy darab Mészáros Imre:
1762. január 2. - Nádszeg
1762. október 8. - Naszvad
1766. október 3. - Nyitranagykér
1769. január 30. - Negyed

Egyik családnak sem született újra Mészáros Imréje. A gyerekek
elhalálozását még nem néztem végig. A házasságokat is meg kell még nézni.

1767-es összeírásban Tardoskedden írják össze Mészáros Mihályt, Ádámot,
Istvánt és Mártont.

Az Arcanumon találtam a következő bejegyzést. Sajnos nem teljesen tudtam
összerakni, hogy miről is szól:
https://adtplus.arcanum.hu/hu/view/CsaladHely_CsaladokEgyedi_Palasthyak_2/?query=M%C3%A9sz%C3%A1ros%20tardoskedd&pg=401&layout=s

Ki melyik irányba indulna a kereséssel és a megfelelő Mészáros Imre
kiválasztásával?

Köszönöm a válaszokat.
Balázs