[Csaladtortenet 2] Szergényi és vönöcki Somogyi

A.M. schlosslovo at gmail.com
2020. Május. 9., Szo, 11:55:11 CEST

Kedves Csoporttagok,

Esetleg kutatta valaki a Vas vármegyében Szergényben, majd Vönöckön élt
Somogyi családot? Amit tudni róluk, a család első ismert tagja Mihály, aki
már 1726ban is Szergényben élt, egyik fia István telepedett Vönöckre,
nyilvan a felesége miatt, aki jánosi Jánossy Mária volt(a Jánossy család
még az 1500as években kapott adományt Jánosi településre). István unokája
volt, Sándor, aki gulácsi tiszttartó volt az 1800as évek elején. A família
számtalanszor igazolta nemességét, de nemességük eredetéről szó sem esik,
armálisuk már az 1726/27es igazolás idején sem volt meg. Címerük sem
ismeretes előttem. Egyes történeti munkak feltételezik, hogy a felsőpulyai
Somogyiakról van szó, de őszintén szólva erre forrást nem találtam.

Köszönettel:

Ádám