[Csaladtortenet 2] családnevek kialakulása

Bíró Márta mobima1 at gmail.com
2020. Május. 14., Cs, 21:05:35 CEST

Kedves Listatársak, és Németh József

A családnevek kialakulásáról írtakat érdeklődéssel olvastam és közben
eszembe jutott az én egyik felmenőm nevének története. Valamikor az 1600-as
évek végén élt a felmenőm László családnéven. Földet művelt és azon
haricskát termesztett. (ez a hajdinának egy székelyföldi neve).Néhány
évtized múlva az anyakönyvben László alias haricskás szerepelt, aztán
jöttek sorra a névváltozatok. A haricskásból László-Haricska lett. Egyszer
aztán a pap már csak Haricska családnevet írt és igy is maradt majd 100
évig. Késóbb egy hivatalos iratban mégis Lászlóként szerepel, de ez
kivételes. Egy leszármazója lányát  1925-ben még
mindig Haricska családnévvel anyakönyvezték Romániában. Az 1950-es évek
elején már Magyarországon bukkan fel megint a László családnév, de erről
iratot nem találtam, viszont ténylegesen ez a helyes név és azóta is ez
használatos. A születés helye szerinti községben még ma is élnek Haricska
nevű családok, akik - elmondásuk szerint csak több generáció óta ezt a
nevet viselik. Igy változtatta meg a foglalkozás az eredeti családnevet :)

József Németh <jozsefnemeth424 at gmail.com> ezt írta (időpont: 2020. máj.
14., Cs, 20:13):