[Csaladtortenet 2] GRAMPS kérdések

László Mamrovits laszlo.mamrovits at gmail.com
2020. Május. 17., V, 21:20:39 CEST

Kedves András,

Én is Gramps-ot használok, s valóban kicsit nehézkesnek tűnik az első
pillanatban, de hozzá lehet szokni.

Amit kérdezel, azok a 'Tulajdonságok' angolul 'Attributes'. A lényegük,
hogy nem megosztható dolgok, azaz, ha egy személyhez, vagy eseményhez
felveszel egy tulajdonságot, akkor azt nem tudod egy másik
személyhez/eseményhez társítani. Azaz minden személyhez újra és újra be
kell írni. A tulajdonságok listája viszont szabadon bővíthető, azaz ha
hozzá szeretnél tenni egy új tulajdoságot, akkor egyszerűen beírod azt a
tulajdonság neve mezőbe. Ha egyszer felvettél egy ilyen értéket, akkor az
meg fog jelenni a jövőben a listában.
Visszatérve a vallásra és a foglalkozásra. Jómagam, pont a fent említett ok
- minden egyes alkalommal be kell vinni az értéket - miatt a vallást és a
foglalkozást mint jegyzet viszem fel. A jegyzet megosztható, azaz több
személyhez vagy eseményhez kapcsolható.
A tulajdoságokat én arra használom pl, hogy az FS azonosítót rögzítsem,
vagy, hogy a források esetén a linket-ahol az adott forrás az Interneten
elérhető.

Remélem tudtam segíteni. Bár én az angol verziót használom, tudok segíteni
ha kell a magyar-ban is.

Üdvözlettel,

Mamrovits László