[Csaladtortenet 2] családnév

Julia Szent-Gyorgyi jpmiaou at gmail.com
2020. Május. 20., Sze, 16:30:21 CEST

> Szekszárdon találtam egy érdekes bejegyzést, miszerint a
> polgármester eltörölte a kettős neveket, [....]
> https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:33S7-9THY-DRM

"Az itt bejegyzett gyermeknek családneve atyjáéval együtt helyesen
"Takács" és nem Simon Takáts. /Kiigazítva a polgm. 1309/1921. sz.
rendeletére./"

Ebből a bejegyzésből semmiféle általánosítást nem lehet levonni. A
helyesbítés csak erre az egy családra vonatkozik, vagyis "a
polgármester eltörölte ezt a kettős nevet". Ez a családkutatást nem
hátráltatja; sőt, pont ellenkezőleg: ha volt a községben Simon Takács
család is és sima Takács család is, akkor jó tudni, hogy ez a
bejegyzés nem a Simon Takácsékhoz tartozik. (A bejelentő a bába volt,
tehát megvan a hiba forrása is.)

Juli
/\ /\